Sluiten

Kom kom

"Kampioenen lusten komkommers rauw."

onze visie

We zitten midden in komkommertijd. Nederland viert vakantie of doet het rustig aan. Zelfs de formateurs nemen een paar weken verlof. Een tijd van weinig reuring. Uitgevonden en gecultiveerd door de media die in deze periode juist een stapje harder moeten lopen om hun bladen en uitzendingen vol te krijgen met interessante content.

Ogenschijnlijk niet het juiste moment om bedrijfsnieuws, persberichten of vacatures te delen. Maar schijn bedriegt. Dat bewijst bijvoorbeeld Eva Jinek die in ‘off-season’, avond aan avond hogere kijkcijfers scoort dan Tan, Pauw of Van Nieuwkerk gedurende het hoofdseizoen.

Een voorbeeld uit eigen beleving. Mijn quote van vorige week, kreeg in 24 uur meer lezers, likes en liefdevolle reacties, dan andere blogs in 24 dagen. Nou kwam die tekst puur vanuit mijn hart en verbondenheid met mensen. Normaal leng ik dat aan met een dosis expertise, inhoudelijkheid en gezond verstand.

Misschien maakt Jinek daar ook wel het grote verschil met die andere ‘Anchors’. Je voelt dat ze oprecht geïnteresseerd is in haar gasten en beleving heeft bij de onderwerpen. Ze luistert oprecht, stelt scherpe vragen, maar ratelt niet stoïcijns door in de jacht op een scoop of een vooraf beoogd antwoord. Ze groeit midden in komkommertijd verder uit tot de kampioen van de talkshows.

Wie écht iets te melden heeft, kan dat dus bij uitstek doen in komkommertijd. Als je de juiste snaar weet te raken dan moet je juist van deze tijd gebruik maken. Onze komkommertijdkampioenen gaan de hele zomer door om de stilte in de storm op de arbeidsmarkt, voor u te benutten.

« Terug naar het overzicht